Το ποδήλατο είναι μόδα…

1018 views Leave a comment
  • Το ποδήλατο είναι ένα σύγχρονο, μοντέρνο και ευρωπαϊκό μέσο.
  • Μετά από το αποτυχημένο πείραμα της αυτοκίνησης, αποδείχθηκε ότι το ποδήλατο δεν είναι ένα παλαιομοδίτικο, ξεπερασμένο, σνομπ και παρεξηγημένο μέσο, αλλά είναι το μέσο μιας νέας αντίληψης, είναι το μέσο του μέλλοντος. Ευρωπαϊκές και άλλες σύγχρονες χώρες, παλαιότερα παραμέρισαν το ποδήλατο για χάρη του αυτοκινήτου, σήμερα το μετάνιωσαν, ξεπέρασαν το ποδηλατικό κόμπλεξ κατωτερότητας και ξαναγύρισαν στο ποδήλατο. Τώρα είναι σειρά των ασιατικών χωρών να κάνουν το ίδιο λάθος (Ινδίες, Κίνα κ.λ.π.), αφού οι αυτοκινητοβιομηχανίες βρίσκουν εκεί πρόσφορο έδαφος για διείσδυση (αυτοκίνητα δεν κυκλοφορούν, η κατασκευή εκεί είναι φθηνή και το βιοτικό επίπεδο ανεβαίνει), οπουδήποτε αλλού υπάρχει κορεσμός και αποστροφή στο αυτοκίνητο.
  • Το ποδήλατο είναι ένα μέσο των άκρων. Το χρησιμοποιούν οι πολύ πλούσιοι ή οι πολύ φτωχοί. Το χρησιμοποιούν οι καλλιεργημένοι ή οι αμόρφωτοι. Δεν είναι ένα μέσο που χρησιμοποιείται από λαούς που βρίσκονται κάπου ανάμεσα, δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι στην χώρα μας το ποδήλατο δεν χρησιμοποιείται.
  • Το ποδήλατο δεν είναι ένδειξη φτώχειας, αλλά ένδειξη πολιτισμού. Χρησιμοποιείται ευρέως σε μέρη και χώρες της Ευρώπης με πολύ υψηλότερο βιοτικό επίπεδο του δικού μας. Εξάλλου η τιμή ενός ποδηλάτου ξεκινά από τα 70 ευρώ και μπορεί να ξεπεράσει τις 10.000 ευρώ.
  • Τα κριτήρια στην χώρα μας είναι πιο υποκειμενικά: παράγοντες όπως το γόητρο, το image, η κοινωνική αποδοχή κ.λ.π. επηρεάζουν την επιλογή του ποδηλάτου ως μέσου μεταφοράς. Βλέπουμε ακόμα τα πράγματα πιο μικροαστικά, θέλουμε να επιδείξουμε ότι έχουμε αυτοκίνητο και «απολαμβάνουμε» το μποτιλιάρισμα.
  • Τα κριτήρια στην Ευρώπη είναι πιο ρεαλιστικά: Ο ευρωπαίος προτιμά να προσπερνά ασταμάτητα τα στοιβαγμένα και μποτιλιαρισμένα φιατάκια, γκολφάκια, φερράρι και καγιέν με τους αγχωμένους και εκνευρισμένους οδηγούς τους, αφήνοντας το δικό του καγιέν στο γκαράζ για τα ταξίδια του. Αυτό είναι που του ανεβάζει το γόητρο, το image και την αποδοχή, γι’ αυτό και οι οδηγοί αυτοκινήτων σέβονται τους ποδηλάτες. Αναμφισβήτητα αυτή είναι μια πιο σύγχρονη θεώρηση της κατάστασης, όσο και αν εμείς έχουμε εσφαλμένα «μάθει» διαφορετικά.

& κάποια στατιστικά για του λόγου το αληθές…
Το 83% των ευρωπαίων είναι υπέρ της χρήσης του ποδηλάτου.
Πρωτεύουσα του ποδηλάτου είναι το Άμστερνταμ όπου από το σύνολο των καθημερινών μετακινήσεων το 40% γίνεται με ποδήλατο, κυκλοφορούν 600.000 ποδήλατα, υπάρχει δίκτυο ποδηλατοδρόμων μήκους 400 χιλιομέτρωνκαι 10.000 θέσεις πάρκινγκ ποδηλάτων. Να υπενθυμίσουμε ότι το Άμστερνταμ είναι μία πόλη με 750.000 κατοίκους, αρκετά μικρότερη δηλαδή από την Θεσσαλονίκη.
  • Για κάθε 1.000 κατοίκους στην Ολλανδία αντιστοιχούν 1.010 ποδήλατα, στην Δανία 980 ποδήλατα, στην Γερμανία 900 ποδήλατα κ.λ.π. στην Ελλάδα που είναι η τελευταία χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης 200 ποδήλατα (τα οποία μάλιστα δεν χρησιμοποιούνται).
  • Τα διανυόμενα χιλιόμετρα ανά κάτοικο ετησίως είναι 1.019 στην Ολλανδία, και 958 στην Δανία.
  • Το Άμστερνταμ με 40% φυσικά δεν είναι εξαίρεση αλλά ο κανόνας, αφού σε πόλεις της Ευρώπης τα ποσοστά των μετακινήσεων με ποδήλατο επί του συνόλου των καθημερινών μετακινήσεων είναι: Βαστέρες 33% (Σουηδία), Κοπεγχάγη 32% (Δανία), Φεράρα 31% (Ιταλία), Κέιμπριτζ 27% (Μ.Βρετανία), Στρασβούργο 25% και Φράινμπουργκ 20% (Γερμανία), Πάρμα 19% (Ιταλία), Τρόντχεϊμ και Σάντνες 18% (Νορβηγία)… Στο Λονδίνο το μήκος τον ποδηλατοδρόμων είναι 460 χιλιόμετρα (με προγραμματισμό να φτάσει τα 800 χλμ το 2010) και στο Παρίσι 371 χιλιόμετρα, στο Πόρτλαντ (Όρεγκον) 260 μίλια, στο Ντέιβις (Καλιφόρνια) 100 μίλια… Στο Σαν Φραντσίσκο (Καλιφόρνια) κυκλοφορούν καθημερινά 40.000 ποδήλατα και στο Βερολίνο 40.000 ποδήλατα, στο Παρίσι μόνο ο δήμος, ενοικιάζει με κάρτα 20.000 ποδήλατα… η Βρυξέλλες, η Βιέννη, η Βασίλεια, η Οξφόρδη, το Δουβλίνο, η Βέρνη, η Βαρκελώνη, η Στοκχόλμη και πλήθος «έξυπνων» ευρωπαϊκών και αμερικανικών πόλεων κατακλύζονται καθημερινά από ποδήλατα.
  • Στην Ελλάδα παρόλο που έχουμε τις καλύτερες καιρικές συνθήκες στην Ευρώπη, οι πόλεις μας έχουν δραματικά ποσοστά κυκλοφορίας με ποδήλατο… Εξαίρεση αποτελεί η Καρδίτσα με ποσοστό 22% και ακολουθούν τα Τρίκαλα και η Λάρισα με μικρότερα ποσοστά.

Πηγή:podilato.eu

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.