Ποδηλασία και χορτοφαγία

870 views Leave a comment

Ακόμα κι αν είστε χορτοφάγος ή αν απλά θέλετε να μειώσετε την κατανάλωση κρέατος, μπορείτε να διατηρήσετε στο μέγιστο την απόδοσή σας, αρκεί να γνωρίζετε πώς να λαμβάνετε τις απαραίτητες θρεπτικές ουσίες από μια διατροφή χωρίς κρέας.podilasia-xortofagia

Ο Nigel Mitchell, ο επικεφαλής διατροφολόγος της βρετανικής ποδηλατικής ομοσπονδίας, ισχυρίζεται ότι μια διατροφή χωρίς κρέας δεν επηρεάζει την απόδοση, αρκεί να γίνεται η σωστή επιλογή τροφών.

Ακόμα κι αν δεν τρώτε κρέας, η πρόσληψη σιδήρου και πρωτεϊνών είναι εύκολη διαδικασία. Πέραν του κρέατος, η καλύτερη πηγή πρωτεϊνών είναι πάλι τα ζώα. Τα γαλακτοκομικά προϊόντα και τα αυγά, για παράδειγμα, είναι πλούσια σε σίδηρο κι αν συμπεριληφθούν σε μία ισορροπημένη διατροφή, τότε δεν θα υποφέρετε από ανεπάρκεια πρωτεϊνών.

Υψηλές ποσότητες πρωτεϊνών βρίσκουμε, επίσης, και σε φυτικές τροφές, όπως στη σόγια. Ειδικά η πρωτεΐνη σόγιας είναι ιδιαίτερα υψηλής ποιότητας πηγή φυτικών ινών και δεν περιέχει χοληστερόλη, σε αντίθεση με τις ζωϊκές πρωτεΐνες.

Ένα πιθανό μειονέκτημα της χορτοφαγίας -της απουσίας ζωϊκής πρωτεϊνης από τον ανθρώπινο οργανισμό- είναι τα μειωμένα επίπεδα κρεατίνης, συστατικό απαραίτητο για τη μεταφορά ενέργειας στα κύτταρα.

Ωστόσο, η κρεατίνη παράγεται σε μικρότερες ποσότητες κι από το σώμα μας, πράγμα που σημαίνει ότι δεν υπάρχουν επιπτώσεις στη λειτουργία του οργανισμού. Στην περίπτωση που ανησυχείτε ότι τα επίπεδα κρεατίνης σας είναι χαμηλά, υπάρχουν ειδικά συμπληρώματα τα οποία μπορούν να τα ενισχύσουν.

Η χορτοφαγία ήδη έχει κάνει την εμφάνισή της και στις επαγγελματικές ομάδες. Τα παράγωγα της σόγιας και ειδικά το γάλα είναι πλέον σύνηθες θέαμα στα τραπέζια πρωινού, ακόμα και των ομάδων ProTour.

Οι χορτοφάγοι νικητές

Οι ακόλουθοι επαγγελματίες ποδηλάτες έχουν/είχαν γίνει χορτοφάγοι σε κάποιο σημείο της καριέρας τους: Sean Yates, Shane Sutton, Levi Leipheimer, Robert Millar, Maarten Tjallingii, Dave Zabriskie, Mark Cavendish

Veggie superfoods (τροφές για χορτοφάγους)

• Φυστικοβούτυρο
• Τυρί σόγιας
• Ρεβίθια
• Σπόροι (π.χ. ηλίανθος, σουσάμι, κολοκύθα)
• Γιαούρτι
• Αμύγδαλα
• Καρύδια
• Ξηροί καρποί (π.χ. σταφίδες, βερίκοκα, χουρμάς)
• Αυγά
• Μπρόκολο
• Φακές
• Αβοκάντο
• Γλυκόπατάτα

Πηγή:bikesports.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.